Mihachu`

i am not weird. i am limited edition.




cuscus de primavara

O cana de cuscus de porumb sau orez se pune intr-un castron si se acopera cu apa fierbinte. nu mai mancam gluten asa ca am gasit alternative excelente la cuscus-ul din grau. Dupa ce se inmoaie, se vantura cu furculita si se adauga in ordinea numerelor de pe tricou:
- tofu faramitat cu mana
- ulei de masline si condimente. sau Ulei Verde Aromat :)
- patrunjel si marar tocat
- ceapa si usturoi verde tocate
- dovlecei cruzi taiati cuburi
- masline
- fulgi de drojdie
- zeama de lamaie
Amesteca bine si gata pranzul! sau garnitura la gratarul de peste/pui nah...da suntem in post si nu recomand :)
Mmmnu, nu e nevoie de sare, dar daca ai papila prajita pune-ti...whatever makes you happy!

multiplele si minunatele utilizari ale unui bol de orez fiert

se presupune ca, la fel ca mine, nu prea reusesti sa masori corect ochiometric cand fierbi orez pentru sa zicem... dhal de linte sau de spanac cu tofu, ciuperci cu sos de soia sau curry de dovlec si ramai cu un rest de orez fiert. ce poti sa faci cu el in afara de a-l manca simplu cu sos de soia? :) 

propunerile mele:

1. imbogatesti supele crema! de exemplu fierbi 3 fire de praz si cateva buchetele de brocoli in putina apa la foc mic mic si pentru ca toata combinatia e cam insipida, le bagi la blender cu o lingura de orez, un catel de usturoi si ceva condimente. orezul ii va da exact textura aia de supa crema facuta cu muuuulta smantana (sau mai rau, sos de faina calita) pe care o cauta papila infometata; 
la fel poti proceda si cu mei fiert. daca nu ai leftovers pur si simplu adaugi o lingura de orez/mei la legumele care fierb incet.

2. faci lapte! adica, langa 2-3 linguri de orez, mai arunci in cana blenderului o mana de fulgi de cocos (sau seminte de canepa sau bucati de mar curatat de coaja), o cana de apa filtrata si niste vanilie, scortisoara, miere de albine etc. din ce-ti place tie. daca e blenderul puternic se paseaza si nu ai nevoie sa mai filtrezi toata compozitia, dar pentru o textura fina se strecoara cel mai bine prin saculet de panza. se lungeste apoi cu apa pana la consistenta dorita. 

3. faci smoothie! adica la fel ca la lapte doar ca nu mai strecori ci pasezi mai lung si adaugi banana, pudra de roscove, curmale sau caise uscate si rehidratate si orice alte fructe sau arome care-ti excita papila. 
combinatii:
- banana + vanilie
- banana + vanilie + un cubulet mic de sfecla (adica smoothie roz pentru fetite :)
- banana + vanilie + pudra de roscove
- banana + scortisoara + pudra de roscove
- banana + capsuni/fructe de padure
- banana + mango
- banana + dovleac + nuscroasa + scortisoara (iz yum!, preferatul meu iarna asta).

4. faci budinca pentru micul dejun! cu tarate de psyllium sau seminte de chia. adica faci lapte ca la pct.2 (poa sa fie si din orez simplu, fara cocos) si la sf adaugi psyllium sau chia, fructe uscate, felii de banana, nuci, gem de prune fara zahar, seminte etc.

5. faci maioneza! adica pasezi la blender o cana de lapte de soia, una de orez fiert si ceva sare, dupa care adaugi ulei incet incet exact ca la maioneza clasica, amestecand bineinteles incontinuu. 

6. faci sos de hrean sau mujdei de usturoi! cred ca ti-e clar deja cam ce textura capata la blender orezul fiert cu ceva apa, lapte sau zeama de legume. pentru hrean e bine sa il razi mai intai (chiar nu are aceeasi aroma hreanul bagat direct la blender, plus ca tot procesul de razuire - chiar daca e cu lacrimi- curata sinusurile bine bine). la ambele variante adaugi sare sau fulgi de drojdie, condimente si zeama de lamaie. 
la usturoi daca pui si un avocado iese un sos de sta matza'n coada....perfect pentru cartofi copti, ciulama de ciuperci (crude!) si alte chestii de le mancai cu smantana.

7. faci legume gratinate la cuptor. adica executi un sos/smantata vegana din orez fiert cu lapte de soia, ulei si condimente, toate pasate la blender  dupa care il torni peste brocoli sau conopida (oparite usor si scurse bine) si date la cuptor 15-20min in vas de sticla/ceramica/lut.

muuulta inspiratie pentru genul asta de retete vegane am luat dintr-o carte de bucate pe care o recomand din suflet si pe care am daruit-o ambelor seturi de parinti intru mantuirea ficatului, dar pe care daca mi-as permite as mai face'o cadou la inca fro 10 persoane de le stiu eu ca au nevoie :) Retete din bucataria edenica de Dr. Doru Laza. (cred ca se mai poate comanda pe dorulaza.ro).
tot ce am incercat pana acum din ea a iesit extraordinar de gustos, o recomand din suflet! 
mai multe retete de dhal, care este o mancarica extrem de simpla si sanatoasa, pe tastespotting.com/dhal

Niste tarte fara foc (no-bake chocolate pie)


M-am pregatit pentru Potluck Raw-Vegan de Dragobete de astazi de la Copacul Vietii cu ce stiu eu sa fac mai bine si mai simplu - mini tarte fara foc. Intre timp bebe a adormit, au mai aparut cateva idei si invitatii asa ca acum nu mai stiu daca merg acolo sau la alte 2 targuri (Body-Mind and Spirit la Sala Palatului si tot de Dragobete la Casa Magarit), dar avand ceva timp liber ma laud pe blog si pe Facebook cu ce bunatati mai stiu eu sa fac.
Tartele astea sunt o incercare de a iesi din schema curmale+nuci pe care o folosesc majoritatea prajiturilor raw drept aluat - e o combinatie tare tare grea pe care am vrut sa o evit neaparat, asa ca am testat urmatoarea varianta: hrisca germinata + piure de curmale. Surpriza! Au exact consistenta unui aluat clasic de tarta (ala cu ou si unt), doar ca sunt o combinatie mult mai prietenoasa cu digestia. 

Tarte cu ciocolata fara foc
Ingrediente:
- hrisca integrala
- curmale
- mere, pere sau gutui
- avocado
-masa de cacao sau pudra de cacao
-unt de cacao
-miere de albine
-pudra de roscove
-arome: vanilie, fulgi de ardei iute/pudra de chilli, ghimbir proaspat ras sau pudra

Metoda:
Blatul se pregateste cu o zi inainte. Hrisca se lasa la muiat cateva ore dupa care se spala bine si se scurge intr'o sita. Daca folositi curmale uscate trebuie si ele hidtratate in apa filtrata cat sa le acopere. Nu folositi apa de la robinet! Se amesteca la blender hrisca, curmalele cu tot cu apa in care s-au muiat, fructele cuburi si ghimbirul. Ce-i drept eu in loc de fructe am folosit un rest de gem de gutui fara foc - reteta Cristelei Georgescu (gutui rase + miere + ghimbir la borcan in frigider). Rezulta o un piure gros care se aseaza cu lingura in forma dorita, neaparat pe foaie de copt si se lasa peste noapte pe calorifer la deshidratat.

Crema este de o simplitate uluitoare si un gust pe masura - avocado + miere + untul si masa de cacao topite la bain marie + aromele - toate se paseaza la blender pana rezulta o budinca fina si cremoasa. Potriviti de dulce si alte arome dupa preferinte. Umpleti formele, ornati dupa pricepere si dupa plac. Uhm...atat! :)

Enjoy!