i am not weird. i am limited edition.

the absolute breakfast

micul dejun a capatat o importanta majora in dieta noastra de cand cu preocuparile catre mai bun, mai verde, mai sanatos, devenind in scurt timp cea mai importanta masa a zilei. in general ne rezumam la oua (max. de 2 ori pe sapt), ceva branzeturi sau tofu si salate (multe si intotdeauna prezente), paine de casa toast/lipii/turte, salata de vinete, fasole batuta, humus, pasta de avocado cu seminte, gemuri si dulceturi de casa, tot felul de nuci....si MULT ceai verde.
imi plac retetele pentru mic dejun pentru ca sunt simple, simpatice si fun to do :) mai ales ouale, care in acceptiunea generala a bucatarilor sunt unele dintre cele mai versatile materii prime. inainte le faceam ochiuri (bleah!), omlete (bleah again!) sau fierte....adica metodele clasice pe care le invata orice fata de la mama. in ultima vreme, inevitabil, am descoperit moduri noi si delicioase pentru le pregati.
despre scrambled eggs am povestit intr-un post anterior. sunt excelente pentru mic dejun insa ma deranjeaza ca pentru o portie cat de cat ok trebuie 2-3 oua, iar mie unul pe saptamana mi se pare mai mult decat suficient. metoda de preparare face ca apa din oua sa se evapore treptat rezultand o cantitate destul de mica de produs finit. le fac rar si le servesc doar alaturi de salata.

din varietatea de optiuni pentru micul dejun, IMHO premiul intai cu coronita revine retetei oua Benedict - un classic in viata, existent pe meniul oricarui restaurant de hotel cu mai mult de 3 stele

poached eggs (oua fierte in apa, fara coaja) am facut de multe ori insa abia azi dimineata m-am incumetat sa fac lectia ‘sos olandez’. am urmat pasii intocmai si rezultatul a fost bineinteles perfect : )pentru cine vrea sa invete:


in bucatarie, spre deosebire de viata, cand urmezi intocmai regulile rezultatul e de fiecare data perfect!
my purrrrfect yum breakfast asta dimineata a fost un ou Benedict pe lipie arabeasca si salata de rucola cu rosii uscate si masline. am facut eu niste poze cu telefonu dar n-am mai avut rabdare...am mancat tot in cateva minute dupa care am vazut ca nu prea mi-a iesit niciuna. eh...

resulsele mele de invatare sunt:
Tehnici culinare si ustensile de bucatarie - am visat cartea asta pana s-a materializat ca sa o pot cumpara : )
Rouxbe Cooking School - online professional cooking training (it’s worth every penny!!) multumesc Mihai pentru link ;)
idei excelente pentru micul dejun, my fav resource - tastespotting.com

2 comentarii:

roca spunea...

Have this for breakfast!
Am mancat asta azi, fara sa stiu exact despre ce e vorba, avertizat doar de un "you had before?" si de ochi oblici dar mari ce-mi asteptau sugubeti prima reactie...
http://en.wikipedia.org/wiki/Century_egg
Sunt chiar bune, mai ales daca nu stii ce si cum...si le inneci in mustar si ghimbir, chestie pe care am facut-o intuitiv...
Sarumana pentru masa!

Mihachu` spunea...

no frikin' way!!