i am not weird. i am limited edition.

meniu de primavara


stiati ca in pietele de la noi nu prea mai sunt tarani? am gasit cu greu o babutza simpatica de la care am luat patrunjel romanesc de gradina, salata verde, cimbru, salvie, sunatoare si tei. morcovu arata romanesc da e tot din seminte modificate genetic, alea de'l fac mai portocaliu si mai zemos. cam trista situatiunea in piata din pacate. noroc de primavara ca mai scoate o leurda sau un untisor de prin padure ca in rest toate's din solar si seminte importate. cam trist, cum spuneam.
meniul de primavara se prezinta ca'n poza alaturata - care aduce cam mult cu 'pozafacutacutelefonulmobilinoglindadinbaie', dar trecem peste asta, se stie lipsa mea de tehnologie si talent in ale pozatului...important e mesajul. meniul este pentru cateva zile si pentru ingredientele de baza cu care am umplut frigiderul - spanac (mult!), salata, untisor, patrunjel (mult!), marar, ridichi, ceapa verde, morcov, pastarnac, masline, tofu cu chimen, avocado, lamai si ulei de masline (prima achizitie de la Bacania Veche ca cetatean al capitalei) + seminte de dovleac, de floarea soarelui, migdale, caju, seminte de in, susan si ceai verde.
cred ca e de prisos sa mai mentionez ca meniul e vegan cu un procent destul de mare de hrana cruda. pocnesc de fericire si sanatate, ce mai.... :D

hint!
daca vrei sa nu-ti lipseasca niciodata ingrediente pentru orice ai in plan, sa econominesti si sa nu mai arunci mancare, am descoperit ca e bine sa ai o metoda in bucatarie :) project management skillz highly recommended :D
facem asa: ne gandim la ce e in sezon si la cam ce am vrea sa mancam, la ce mai e prin frigider/debara, cam pentru cate zile facem aprovizionare si alegem nejte retete pe categorii - mic dejun, pranz, cina pentru 2+friends cu un desert eventual. dupa care lista de cumparaturi rasare mandra ca o dimineata de primavara. neat, clean and scientific! cand termini de facut tot de pe lista ar trebui sa termini si ingredientele usor perisabile. daca nu se intampla asta inseamna ca ai cumparat aiurea/prea mult si meriti o palma dupa ceafa pentru ca arunci mancare!
din casa nu trebuie sa lipseasca niciodata: ulei de masline presat la rece, lamai si un minim de condimente (ierburi provence, busuioc, sare de mare, piper, chimen).

4 comentarii:

Anonim spunea...

-ULEIUL DE MASLINE PRESAT LA RECE SI INBUTELIAT IN STICLA FUMURIE(IN CEA DESCHISA LA CULOARE ISI PIERDE REPEDE PROPRPIETATILE);DOAR ATUNCI ESTE PERFECT :-)

Mihachu` spunea...

cand ajungi sa-ti pui dovlecei cruzi in salata, crede-ma...cunosti aceste detalii :)

roxana spunea...

In meniu am vazut si una bucatica pisicuta . Gustoasa :)

Mihachu` spunea...

era una bucata motanoi, care acum e exilat la curte, la tara : )