i am not weird. i am limited edition.

fara foc...cu mazare

- cum e? (despre piure de mazare crud, cu dovlecei, usturoi si verdeturi)
- ca o mazare gatita, da mai buna!

Completare (ca sa raspund si la intrebarea din comentariu): mazarea proaspata cruda are un gust destul de intens pe care nu multi il pot suporta, motiv pentru care (cred!) nici nu am gasit prea multe retete de mazare fara foc. Ce am facut eu a fost o combinatie ad-hoc intre mazare cruda si ingredientele cu care am intuit ca merge cel mai bine.
Astfel, am blenduit un pumn sanatos de boabe de mazare crude (pe care le-am tinut in apa o vreme, la frigider, pana m-am hotarat ce sa fac cu ele) impreuna cu usturoi, un dovlecel mic curatat de coaja, condimente de tot felul (uscaturi gen "amestec ierburi de provence"), seminte de floarea soarelui rehidratate si esential 4 cum le zic eu :) adica zeama lamaie, ulei de masline, sare de mare, piperuri colorate proaspat rasnite. Recunosc, a trebuit sa pun destul de multe peste ca sa-mi placa in cele din urma gustul...si asta doar ca tartina pe crakers/paine cu felii de rosii.
Mazarea cruda o recomand mai degraba boabe intregi in salata, in ultima vreme doar asa am consumat'o. de exemplu, in aceasta combinatie se integreaza perfect!

varianta mea:
- conopida
- mazare
- dovlecel taiat cuburi
- rosii taiate cuburi
- ardei gras rosu (pentru culoare si textura, insa alea de la supermarket dpdv nutritional sunt de evitat)
- seminte, in functie de ce am prin casa pe moment: grau incoltit, seminte de floarea soarelui rehidratate, migdale (rehidratate, sfaramate grob), seminte de canepa etc. etc.
- patrunjel mult! ceapa, menta, marar si orice alte verzaturi
- esentialele: ulei de masline, zeama de lamaie, sare de mare ....si, foarte important in combinatia asta
- sumac

2 comentarii:

ela.scumpilici spunea...

Cum suna reteta ? :D

ela.scumpilici spunea...

Clar! Merita incercat, mai ales ca mazarea gatita nu-mi pica bine neam! Iti multumesc mult de tot ca ai facut completarea :D