i am not weird. i am limited edition.

i luf sprouts

ironia face ca prima mea salata de germeni, din prima mea recolta evar!, sa fie mancata din cel mai penal castron de plastic cu putinta.
prima mea salata cu germeni a fost defapt o combinatie din germeni de lucerna (alfa-alfa) cumparate de la Casa Rawz si crescute cu dragoste si grija timp de 4 zile intr-un shaker Finlandia, niste rucola grasa si frumoasa cultivata traditional de Andrei, pe care am avut placerea sa-l cunosc personal atunci cand ne-a livrat prima comanda de pe cosuldelegume.ro, ceva sumac, suc de lamaie si ulei de masline...tanaaaam! cum spuneam, in castron mare de plastic :| asa mandra de reusita mea culinara n-am mai fost de cand mi-au iesit ouale Benedict la perfectie :)


semintele incoltite si vlastari scurti ale diverselor seminte in special de legume si cereale (adica sprouts) sunt unele din cele mai bogate surse vii de nutrienti precum minerale, vitamine, enzime si acizi grasi esentiali, ele fiind cea mai importanta sursa de proteine din aceasta familie a vegetalelor. cum din dovlecei, rosii si masline am simtit pe pielea noastra ca nu prea ne luam mare branza de energie si proteine am luat in considerare next step - adica studiul aprofundat despre/si cultivarea germenilor din diverse seminte.
un articol complet, bine documentat si structurat pe situl Ligiei aici si inf0rmatii nutritive despre fiecare tip de planta in parte pe paradisulverde.com

ma gandeam ca o fi asa... a big pretentious raw vegan issue cultivarea asta, si ca doar cele mai iscusite maini si iluminate minti vegetariene se descurca cu acele fragile vlastare, darrrr.....mare mi-a fost surpriza sa descopar ca mare schema nu tre sa faci, doar sa clatesti cu apa proaspata niste borcane cu o lingura de seminte in ele cam de 2-3 ori pe zi. so i said, la naiba...de ce nu m-oi fi apucat de asta mai devreme?!?
deocamdata m-am jucat doar cu niste seminte de lucerna, seminte de floarea soarelui, hrisca, mei, amarath, grau si secara ecologica, dar posibilitatile sunt multiple si infinit mai gustoase. lucerna e chiar simpatica doar ca in salata mea rucola era mult prea puternica pentru a mai simti alt gust, mai ales de la o plantuta asa fragila. graul....graul in schimb e o revelatie, bun rau de tot! a mers si in salata de legume si in cea de fructe cu fulgi de cereale. e dulce si crunchy, dar intr un fel mult mai bun, diferit.....despre care nu stiu cum sa ma esprim :D oricum bucuria pe care o simti cand vezi incoltind si inverzind primele firicele nu se compara decat cu cea pe care o ai mancand un luru incredibil de gustos, pe care stii ca l-ai crescut cu mana ta si despre care stii SIGUR ca nutritiv iti face doar foarte, foarte bine.

resurse
- un tabel de genul asta (cu particularitatile fiecarui tip de seminte in parte)
- youtube videos ca sa vizualizezi exact ce si cum (eu am avut rabdare doar cu 2, asta si asta in care vezi clar si ustensilele si metoda, ca dup'aia m'a luat capu la cat de multe sunt).
exista bineinteles diferente, unele seminte se preteaza mai bine la cultivarea pe/cu pamant, lucru care evident este putin mai complicat...insa ala e deja next level, raman deocamdata la borcanele mele pana reusesc sa asimilez/folosesc mai bine toate aceste informatii. alfa-alfa FTW!

Niciun comentariu: