i am not weird. i am limited edition.

fineturi de toamna

Classic Waldorf salad with a raw-vegan twist
- telina radacina (taiata fasii cu mandolina)
- morcov si pastarnac (date pe razatoarea mare)
- o para (taiata cum iti vine)
- vlastari de fasole Mung
- stafide (spalate si rehidtratate putin in apa filtrata)
- sos alb din seminte de floarea soarelui (spalate bine si rehidtratate cateva ore) cu o lingura de mustar bio, suc de lamaie, fulgi de drojdie inactiva, condimente de casa si ulei vegetal presat la rece (se freaca practic la blender totul pana capata consistenta unei maioneze)

Pentru cei care nu'si bat capul cu germeni si sosuri vegetale recomand urmatoarea miscare: telina pe razatoare + nuci + cuburi de mere sau pere stropite astea toate cu suc de lamaie, sare, piper si imbracate rapid cu o lingura de maioneza light + o lingura de iaurt cremos de calitate (ala din oaie si bivolita de la Cedra, Napolact as zice). pam, pam!

Despre istoria retetei clasice de salata Waldorf, care este o salata din telina radacina, mere, nuci si putina maioneza inventata pe la sfarsitul secolului XIX, vorbeste foarte frumos Costachel.

tot din categoria fineturi de toamna, zilele astea am mai pregatit o paine cu ceapa si oregano, niste legume la abur cu sos de sfecla si hrean...ca tare-mi era pofta de hrean! si cipsuri de cartofi cu un castronoi de mujdei pe care l-am mancat singura, singurica pana mi-au dat lacrmile...pentru ca am abuzat de inghetata in Sicilia si evident am racit.

Un comentariu:

deea spunea...

Mmmmmmmmmmmm!

Am bagat in plan pentru saptamana viitoare :D