i am not weird. i am limited edition.

Pofta de dulciuri tradeaza un ficat obosit!

asta am descoperit citind cu rabdare toate sfaturile Oliviei din comentariile de pe blogul ei. mi-am facut un document in care salvez tot ce ma intereseaza pentru este destul de greu to track down the infos in marea de comentarii aiurea cu pupici, sau disperate din categoria "am cosuri dar imi plac cartofii prajiti, ajuta-ma te rog te rog ce ma fac!"

ce-am mai descoperit:
- banana nu e tocmai un aliment foarte sanatos. Are mult amidon si in plus bananele de pe la noi sunt de cea mai proasta calitate, culese verzi si gazate, ca sa se coaca;

- zaharul natural din fructe este cea mai adecvata hrana pentru creier;

- despre amigdalita (ca de altfel orice afectiune aflata in faza acuta), naturopatii spun ca e semnul ca organismul lupta sa se detoxifice. . Lupta asta – fie ca se traduce prin febra, diaree, tuse cu mucus, pneumonie, amigdalita etc – e destul de grea, asa ca poti sa-i dai nitel ajutor. (n.a) se numeste detoxifiere!

- in general, fructele se impart in trei categorii: dulci, semi-dulci si acre. In bucataria ayurvedica, ele se numesc:
* acide (ananas, capsuni, grepfruit, lamii, mere acre, portocale, prune acre, mure, rodii, zmeura),
* sub-acide (mere, caise afine, cirese, kiwi, mango, papaya, piersici, pere, prune dulci) si
* dulci (banane, curmale, stafide, fructe uscate, struguri, papaya dulce, smochine).

Fructele acide si fructele dulci nu se combina niciodata intre ele, pentru ca digestia si asimilare nutrientilor lor sa fie optima.
Pepenii rosii si cei galbeni se digera cel mai usor (10-30 de minute), de aia toti naturistii insista sa nu se manince in combinatie cu alte fructe niciodata. Se maninca singuri sau deloc!!! E foarte important. Inventiile italiene , gen prosciutto con melone, sunt dezadruoase pentru digestie.
Celelalte fructe au timpi de digestie intre 30 si 90 de minute. E ideal ca dupa fiecare masa de fructe sa se dea un ragaz de digestie de cel putin o ora organismului.

- glutenul, amidonul, proteinele si grasimile alimentare au fost cauza tuturor durerilor de cap cumplite pe care le-am avut toata copilaria si adolescenta mea. Si mai presus de toate, mincarea gatita. Nici azi nu ma impac cu ea, desi nu sutn vegetariana decit de 4 ani. In rarele ocazii cind fac exceptii, sunt pedepsita cu cite o durere de cap, o eruptie pe fata sau stare de moleseala sau chiar oboseala crunta. (perfect adevarat! de ex. fata mea ma tradeaza de fiecare data cand mananc branza).

- Mucii sunt buni!!! Suna dezgustator? :) Naturopatii spun ca asta e semnul ca organismul a inceput un proces de curatenie. Toxinele, la fel ca mizeria dintr-o rufa murdara, nu pot iesi fara apa. Tot ce curge din organism (muci, traspiratie, diaree) sunt toxine antrenate spre evacuare de către apa. Cea mai buna atitudine e sa sustii demersul, cu multe lichide, sucuri de legume si ceaiuri calde, in special. Un regim chitit pe cruditati, fara grasimi si proteine animale (care in procesul de metabolizare produc multe toxine) nu poate fi decit o idee buna. (asta aflasem si eu demult. raceala cea banala este semnalul ca ai acumulat prea multe toxine si organismul incearca sa scape de ele. adica sa te ajute. asa ca, pentru numele lui Dumnezeu, NU MAI LUATI PASTILE CAND SUNTETI RACITI, dar mai ales FARA ANTIBIOTICE! care pe langa faptul ca nu trateaza nimic, slabesc si mai tare organismul si sistemul imunitar).

Niciun comentariu: