i am not weird. i am limited edition.

pancakes - micul dejun pentru weekend

o reteta pentru zilele de weekend cand te trezesti odihnit, fara griji si ai chef sa pregatesti un mic dejun mai consistent decat cafeaua sau sandvisul luat pe fuga. dar mai ales o reteta de pancakes pentru cand esti la cura...fara lapte, smantana sau oua, in special fara gluten!
m-am inspirat de pe blogul Inei - Pancakes cu faina de orez insa am modificat putin in sensul ca nu am folosit fructoza (exclus!) ci o lingurita mica de zahar moscovado (m-am gandit ca oricum le mananci cu ceva dulceata),nici fulgii de drojdie (carora sincer nu le vad rostul in afara de plusul de monoglutamat), iar in loc de lapte de soia am folosit lapte de orez. defapt imi facusem un lapte de orez cu ceva nuci si seminte de canepa, pudra de roscove si un fir de sare insa nu mi-a placut asa ca in loc sa-l arunc l-am folosit ca baza pentru aceste clatite. am mai adaugat ceva faina, niste fulgi de ovaz, apa si ulei, toate la blender pana s'a legat ca o smantana fluida. surprinzator face si bubbles in tigaie, sunt fragede si moi, dar nu au chiar pufozitatea aia elastica pe care numai oul o poate da. cu un cubulet indulgent de unt si magiun crud de prune uscate este ceva extraordinar de bun. ar mai merge zic eu in loc de paine langa oua scrob, oua fierte moi, iaurt, somon afumat SAU crema de branza, neaparat si o salata, masline, un pate de ciuperci.... asta ca sa ofer variante diverse pentru un weekend brunch satios :)


clatite din faina de orez:
- faina de orez
- apa/lapte de soia
- foarte foarte putin zahar si un fir de sare
- fulgi de ovaz muiati in lapte (optional, dar ofera un plus de consistenta)
- nucsoara/scortisoara/vanilie etc. daca se servesc cu dulce
- un ulei neutru (samburi de struguri sau de cocos)
- optional, ca un compromis pentru extrapufozitatese, poate adauga un varf de cutit de praf de copt.

magiun de prune ad-hoc:
- prune uscate (fara fum!) carora li se scot samburii
- apa
- nuci (optional)
se paseaza totul la blender pana la consistenta dorita.

astea sunt inchise la culoare pentru ca apucasem sa pun pudra de roscove in lapte, in mod normal ies galbene si pufoase. enjoy!

Niciun comentariu: