i am not weird. i am limited edition.

tortu lu tata


m-am gandit atat de mult pana sa gasesc o combinatie care sa-i fie pe plac si am muncit la el cu atata dragoste, dorindu-mi tot timpul sa iasa bun si sa-i placa in mod special lui, incat la sfarsit tata l-a declarat unul din cele mai bune deserturi pe care le-a mancat de multa multa vreme. o decadenta de ciocolata usoara si racoritoare din cele mai clasice ingrediente. are si ou si smantata si o gramada de ciocolata. da nah, odata face omu 60 de ani :)
am avut grija sa le arat pas cu pas ce fac pentru ca altfel parintii mei, total neincrezatori dealtfel in orice talent de-al meu, inclusiv ala de bucatar, ar fi crezut cu siguranta ca este cumparat.

reteta (pentru verisoare si matusi):
- blatul este de la Chocolate Ganache Cake de pe Rouxbe (unde mi-a expirat abonamentu si n-am cum sa mai vad clipuri insa la asta m-am uitat de atatea ori incat il visez);
- crema de deasupra este un ganache clasic de ciocolata, de la aceeasi reteta, pe care eu am imbogatit'o cu unt si pudra de cacao pentru ca la Tecuci nu prea gasesti ciocolata de menaj din cele mai bune;
- crema de la mijloc este o crema de branza la rece cu capsuni. aia de cheesecake de vara - branza de vaci, smantana, capsuni pasate bine cu zahar si vanilie + gelatina la sfarsit;
- peste crema de branza am mai uns si un piure de afine ca tot aveam in congelator si nu stia mama ce sa faca cu ele. afine + niste capsuni + zahar si vanilie fierte putin si pasate prin sita + foarte putina gelatina cat sa nu se scurga complet de pe tort. elementul asta a schimbat radical gustul intregului tort si fara de el nu cred ca ar mai fi fost perceput ca atat de usor si racoros.

bun bun. cine mai vrea, sa comande pe privat! o sa-l prepar cu exact aceeasi cantitate de dragoste. forma mea de copt e de 28cm, din asta au mancat linistit fro 16 persoane si a mai ramas putin pentru a doua zi.

Un comentariu:

Corin Chiriac spunea...

Of, cum arata tortul asta >:D<