i am not weird. i am limited edition.

combinarea corecta a alimentelor



iata o diagrama extrem de simpla ce poate fi usor consultata atunci cand incerci sa iei cele mai bune decizii in alimentatie. poate fi downloadata la o calitate mai buna, plus cateva explicatii utile, de aici - Food Combining Chart.
un articol excelent pe aceeasi tema a scris si Ligia - Combinarea corecta a mancarurilor

din marea de informatii pe aceasta tema am ales schema asta frumos colorata si am pus'o pe perete in bucatarie ca sa o pot verifica zilnic - mi-am dat seama ca faceam multe combinatii eronate doar de fantezie, greseli pe care invat incet incet sa le evit. cel mai bun exemplu care imi vine acum in minte: adaugam seminte de floarea soarelui si mult ulei de masline la pasta de avocado...ca sa iasa un guacamole mai smecher gandeam eu. intr-adevar, la gust si textura era o mare smecherie, dar stomacul meu uite ca nu e de aceeasi parere. sau salata de fructe in care amestecam dupa cum imi veneau la mana fructe din toate categoriile, nuci, semite de canepa, fulgi si lapte de cocos - da, e ceva deosebit ca desert darrrr unui stomac deja obosit nu-i cade tocmai bine.

la a manca fructe imediat dupa masa drept desert am renuntat demult, e una din greselile grave perpetuate de la o generatie la alta doar din inertie, la fel cum e bautul de lichide in timpul mesei. pe langa asta, noi romanii am fost invatati de mici copii ca totul se mananca cu PAINE (muulta paine ireal de alba si pufoasa) mai ales carnea - combinatie din cele mai nefericite si indigeste, la fel cum e cafeaua cu lapte care da atat balonari, dureri de cap cat si stari de greata puternice la unele persoane.

Niciun comentariu: