i am not weird. i am limited edition.

Susţinători ai Alimentaţiei Naturale

Hesiod, în poemul „Lucrări şi zile” regreta Era de aur şi blestema fapta lui Prometeu, primul care a omorât o vită şi a adus focul din cer pentru a prepara mâncarea din carnea acestui animal.
Empedocle, ca şi Pitagora, a susţinut cu hotărâre interdicţia cărnii. (...)
Socrate a trăit idealul vieţii simple. De la el este expresia că mănânci numai ca să trăieşti, în timp ce alţii trăiesc numai ca să mănânce. Socrate se hrănea numai când îi era foame şi numai cu alimente folositoare sănătăţii. El avea o regulă ascetică de viaţă: „Vremurile grele sunt învăţători buni”.
Platon pleda, de asemenea pentru cea mai mare sobrietate la mâncare şi băutură. El considera că hrana care nu a trecut prin foc este cea mai bună şi lua într-o zi o singură masă, cu multe fructe. Printre deprinderile sale statornice erau şi zilele de post.
Diogene a pus în practică maximele filozofice ale învăţătorului său Antistene, a cărui filozofie se poate rezuma în ideea că omului nu-i rămâne decât alegerea între spirit şi frânghie. Diogene a dus o viaţă de o simplitate legendară; se hrănea cu ierburi, smochine uscate, măsline şi legume crude. El spunea: „Oamenii s-au moleşit şi sunt mai nefericiţi decât animalele, care beau apă şi se hrănesc cu plante”. Susţinea mereu: „Carnea şi vinul abrutizează pe bătrâni şi moleşesc pe tineri”.
Plutarh era, de asemenea vegetarian şi a scris, în acest sens o carte: „Despre mâncarea cărnii” în care se prezintă ca un apărător al animalelor torturate şi ucise de oameni. El spune că oamenii nu mai urmează adevărata lor menire şi au rămas în urma animalelor. Plutarh a văzut o legătură cauzală între necumpătarea la mâncare şi băutură şi decăderea moravurilor din timpul său.
Teofrast, mare naturalist, elev al lui Aristotel, spune că mâncarea cărnii nu este necesară, înnăbuşind îndemnurile superioare din om: „îmbuibându-se, oamenii au pierdut amintirea vechii pietăţi, au căzut tot mai adânc în excese, nemailăsând nimic negustat şi nemâncat”.
Seneca, unul din marii filozofi stoici, a fost susţinătorul elocvent al vieţii simple. Era sigur că decadenţa din timpul său trebuia pusă pe seama exceselor şi senzualităţii fără limite. El spune: „Pentru libertatea noastră interioară trebuie să avem stomacul bine disciplinat”. El nota că „odată cu numărul bucătarilor creşte şi numărul bolnavilor”. Era convins că în orice caz carnea deşteaptă instinctele inferioare ale omului, în timp ce regimul vegetarian purifică şi împrospătează spiritul.
Pitagora
, marele matematician şi filozof ezoteric cerea discipolilor săi să ducă o viaţă austeră; hrana lor era compusă numai din alimente care nu erau trecute prin foc, vegetale crude, şi singura lor băutură era apa. Prin acest regim sever el urmărea să obţină o neobişnuită ascuţime a gândirii şi puritatea sufletului.
Modul de viaţă pitagoreic a devenit sinonim cu regimul naturist. După o jumătate de mileniu,
Juvenal promova acest regim, comparându-l cu modul de viaţă depravat al contemporanilor săi. (4)
Lui Pitagora i se atribuie şi următoarea afirmaţie, ca sinteză a crezului său privind acţiunea hranei asupra corpului biologic şi spiritual:
„Doar hrana vie şi proaspătă îi permite omului să rămână sănătos, să fie fericit şi să simtă adevărul”.
Hipocrate, ca „Părinte al medicinei moderne”, este cel care introduce conceptul de „Regimen” („Mod de viaţă organizat”) şi cel de „Vix Medicatrix Naturae” („Puterea/Forţa vindecătoare a Naturii”) - elemente fundamentale pentru înţelegerea Alimentaţiei Naturale.

Mergând către vremuri mai apropiate de prezent, remarcăm cum, în germenii ştiinţei moderne, inclusiv medicale, se regăseşte şi se perfecţionează conceptul de viaţă şi hrană naturală. ...articol complet Scurta istorie a alimentatiei naturale


oare aia erau mai prosti ca noi ca nu mancau varza cu ciolan sau sofisticareli gastronomice de genul prosciuto con melone? asa cum in filosofie sunt considerati "parintii ganditori", de ce oare in nutritie nu sunt luati la fel de in serios? meh...niste fraieri care sigur aveau lipsa de B12 si fier!

Niciun comentariu: