i am not weird. i am limited edition.

cuvantul momentului: LEURDA


din categoria 'u need to eat leurda NOW!' ca se duce repede si nu mai pupi detox pana la anul, avem cateva retete fara poze (ale mele, ca le-am nascocit & mancat rapid) si idei pentru ingredientul minune al sezonului. poate, poate afla lumea care'i faza si cu plantutele astea de cresc spontan in padure taman acum si nu la toamna si de ce animalele care ies din hibernare le consuma instinctiv, numa animalu de Carfur habar n-are ce'i aia si cum/cu ce se mananca. cateva sugestii:
- pesto de leurda = planta + muguri de pin + parmezan + ulei masline + sare/piper (reteta de la Marius@Bacania Veche)
- pate de leurda1 = planta + apa + nuci (rehidratate peste noapte, scurse/spalate) + rosii uscate + lamaie/ulei masline = love on felii de castravete/ardei/dovlecel si daca nu si nu, pe crakersi sau ceva paine cat mai subtire si integrala (reteta proprie)
- pate de leurda2 = planta + apa + seminte de floarea soarelui (rehidatate cateva ore, scurse/spalate) + lamaie/ulei = love as in pate1 (reteta Ina)
- niste ciudatenii de paste din leurda = planta + ou + faina + apa + sare = un aluat moale/fluid care se 'spriteaza' cu punga in apa fiarta de unde rezulta niste paste al grosso modo ce se pot manca cred si simple cu ulei de masline. io asa am sa fac da cu oua de prepelita. daca-mi ies cu fulgi de ovaz, adica varianta vegan i shall brag about it fo shure (reteta Maya, foto stanga. de la Maya mai avem o idee de paste cu leurda, simplu si elegant as zice)
- crema leurda si spanac = plantele oparite 5 secunde pe ceas, blenduite si amestecate cu o lingura de ulei incalzit cu condimente. se completeaza cu ulei in blender, eventual o bucata de tofu sau nah...branza sarata. combinatia merge cu mamaliga, cu paste, cu orez fiert sau alaturi de cartofi copti.
- leurda in salata - in toaaaaate retetele de salata pe care le stii, pune ACUM leurda! da toate, uite aici, aici, aici si aici

astea's retele de mi s-au parut mie interesante, n-am nici cea mai mica intentie sa fierb plantuta in vreun bors pana ii sar capacele si clorofila, sau s'o transform in lasagne si rulade care mai de care mai coapte si branzite...las asta alora de le plac sofisticarelile gastronomice :P da de paste tot o pun si eu de'un drob cu dovlecei si ciuperci in care arunc muuuuulta leurda si niste branza de burduf :D

Niciun comentariu: