i am not weird. i am limited edition.

Dovlecei umpluti - summer delight in doua variante




Dovlecei umpluti summer delight
- 4 dovlecei potriviti,  o ceapa,  o legatura mica de marar, un cub de unt, condimente/sare/piper, ulei de masline, telemea de capra sau branza de burduf. eu am o bucata de cas de capra pe care am imbalsamat'o cu sare si o tin invelita intr-un servet in frigider de fro saptamana. s-a intarit si i s-a format o crusta tare, data pe razatoare pentru salate sau astfel de retete e perfecta!
- mai intai incinge cuptorul. dovleceii se spala, se taie pe lung si se scobesc de partea moale cu seminte - care se pastreaza! asezi dovleceii intr-o tava stropita cu putin ulei. separat calesti in unt ceapa tocata fin cu miezul dovleceilor tocat fin pret de cateva minute (la foc rapid, doar cat sa se moaie putin toate cele). stingi focul, condimentezi dupa gust, amesteci cu branza si mararul. poti sa pui inclusiv masline tocate sau rosii uscate tocate...sau bacon, nah! whatever makes you happy :) umpli dovleceii cu aceasta compozitie, mai stropesti cu un fir de ulei de masline si bagi la cuptor pana se rumenesc lejer. dovleceii vor ramane crocanti, ideea e sa se topeasca putin branza si sa se imprieteneasca aromele.

Reteta originala
 (gasita intr'un material de brand foarte smecher...revista Friends a celor de la Villeroy & Boch, zic ei "la evista per chi ama i piaceri della vita". gasiti multe retete interesante acolo, mai putin asta care nu inteleg de ce au omis'o. varianta din foto (a mea adica) e putin modificata pentru ca m-am grabit s'o prepar din ce imi aminteam fara sa mai recitesc reteta.)
- scobeste dovleceii, toaca miezul si trage'l la tigaie cu o lingura de ulei de masline si o ceapa.
- dovleceii poti sa-i oparesti pret de 5 min in apa cu sare sau sa'i gratinezi putin la cuptor (fara umplutura); dupa asta scoate'i pe hartie la scurs/racit.
- intr-un bol amesteca 400g de branza (ricotta) proaspata cu 4 linguri de branza sarata rasa (tot ricotta), piper negru, 2 ramuri de cimbru proaspat si cateva frunze de menta, ambele tocate fin. daca branza uscata e suficient de sarata nu mai e nevoie sa adaugi sare. amesteca bine, adauga mixul de ceapa cu dovlecei si foloseste apoi compozitia pentru a umple dovleceii.
- se serveste ca aperitiv alaturi de masline si rosii uscate.
Pare mai fina varianta originala. Chiar daca are mult mai multa branza decat am pus eu (deh, italienii!) trebuie s'o incerc neaparat. Revin, ca dovleceii abia au iesit in gradina la tata :)

Niciun comentariu: