i am not weird. i am limited edition.

pur si simplu pizza

ma apuca uneori o pofta nebuna, nebuna de pizza. dinaceaia pe care ai chef sa o faci tu cu mana ta....care ca orice lucru manual care se respecta ie mai bune decat orice ai putea cumpara cu bani  :) si asta pentru ca are ingredientul minune numit dragoste! :)) si cand imi vine mie o pofta dinasta pregatesc aluatul si astept cuminte pentru a doua zi, pentru ca da...pentru reteta asta extrem de simpla si fail proof la capitolul reusita blatului cel mai bine e sa planifici inainte cu o zi. numa bine ai timp sa-ti cumperi si toate ingredientele.

 Reteta:
- aluat de paine fara framantare - reteta absolutamente geniala de aici - No knead Bread (o folosesc pe asta pentru ca mi-e lene sa framant, pentru ca niciodata nu mi-a iesit aluatul de pizza cum trebuie si pentru ca din acelasi aluat pot sa fac sh'o paine pentru alta zi, dar mai ales pentru ca le arunc pe toate din ochi intr-un castron fara sa ma omor cu masuratul/cantaritul. doar pun fainurile care-mi plac, mult mai putina drojdie (ca nu-i tocmai sanatoasa) si apa pana la consistenta potrivita - invariabil iese blat subtire, crocant si pufos!
- suc de rosii (am descoperit marca Bio la MegaImage, eftin si bun) gatit cu condimentele preferate
- ulei de masline din cel bun
- orice vrei sa arunci pe pizza - in cazul de fata o fost rosii, ardei, masline, dovlecel, branza de burduf si cas de vaca (unu mai galben si nesarat care se intinde exact ca mozarella), rucola (asezonata inainte cu suc de lamaie, ulei de masline si ceva condimente).

Seara am amestecat niste faina cu apa si drojdie intr-un castron si am bagat la frigider acoperit cu folie. a doua zi pe la pranz am scos castronul si am intins o aluatul (cu mainile unse bine cu ulei de masline) pe o tava acoperita cu hartie de copt si l-am lasat fro 15-20 min sa ajunga la temperatura camerei (timp in care creste putin). Am stropit aluatul cu ulei de masline si sos de rosii si l-am bagat la cuptior pana aproape s'a facut - procedez asa pentru ca nu prea-mi place cum ramane aluatul cand este bagat cu toate ingredientele odata, plus ca nu tin sa omor nici o leguma atat timp cat ii trebuie aluatului sa se faca. deci dupa ce aproape s-a facut am scos tava, am aruncat rapid tot ce aveam chef pe el, am stropit din nou cu ulei de masline si un praf de condiment sau sare/piper si am bagat la loc doar cat sa se topeasca apetisant branza. mai greu o fost sa astept sa se raceasca. rucola se adauga intotdeauna la sfarsit!
mmmm...daaaa, am mancat o tava in doi :))) e light and easy si buna rau ca nu te poti opri oricum pana nu se termina :))) a must try i tell ya!

Niciun comentariu: