i am not weird. i am limited edition.

mic indrumar pentru sarcina, nastere si alaptare by Mihachu cel viteaz

Mihachu cel viteaz care pe vrute da mai mult pe nevrute s'a dat peste cap si s'a transformat in cea mai smechera mama de pe fata pamantului. pentru ca pentru ea, Mina, sunt Unica si Perfecta!
Dar sa incepem cu inceputul, si anume:
Disclaimer: Toate materialele prezentate aici reflecta viziunea mea unica asupra sarcinii, nasterii si ingrijirii copilului. Toate aceste informatii m-au ajutat sa cresc spiritual, m-au pregatit pentru noul rol pe care mi l-am asumat, mi-au dat incredere si putere in mine insami, m-au ajutat sa ma inteleg mai bine si sa descopar de ce sunt cum sunt, dar mai ales m'au ajutat sa dospesc :), nasc si cresc un copil frumos, armonios si perfect sanatos.

Top lecturi pentru sarcina 

1. Frederick LeBoyer – Nastere fara Violenta 
Parerea mea sincera e ca oricine citeste aceasta micuta carte isi retraieste nasterea, sau are cel putin o reactie organica la ea. Mie mi-au dat lacrimile de ...mila mea :) si cand am intrebat pe mama daca mi s-a intamplat aia si cu cealalta la nastere, surpriza...mi-a confirmat! Este prima carte pe care am citit'o si singura care mi-a trebuit sa ma lanseze in odiseea "cum facem sa nastem frumos si natural in tara asta?"
2. Michel Odent – Cezariana (Cartile Elenei Francisc - editura preferata. am avut placerea sa colaborez scurt cu Elena, careia ii multumesc pe aceasta cale ca aduce astfel de cunoastere printre cititorii in limba romana)
 3. Jean Liedloff – Conceptul Continuum (o carte esentiala in orice casa cu copii, zic eu. Un review complet aici si online (dar cu greseli de traducere aici ;
  4. Mintea noului nascut – Dr. David Chamberlain
  5. Bebelusi destepti – Robin Francourt
  6. “Cum sa cresti un copil sanatos …… in pofida medicului tau.” (How to Raise a Healthy Child … in Spite of Your Doctor”, Robert S. Mendelsohn, MD)
7. Ghid pentru o nastere naturala - Cristina Sbircea (excelenta resursa! EXCELENTA!
8. o lectura mai noua dar cu care sunt intru totul de acord - Sfaturi legate de sarcina de la Ligia Pop (atentie mae la pct. 12, 13 si 14!) 
9 . si niste documentare: The Business of Being Born si In the womb (pe ambele le-am gasit pe torenti).


Top 3 lucruri care fac viata mai usoara si bebe fericit (Sau Sfanta Treime pentru o viata linistita):
1. Alaptat la cerere
2. Babywearing
3. Co-sleeping
Sursele principale de informare au fost blogul KiddyShop si pagina attachmentparenting.ro, dar le expun aici pe toate din care mi'am extras informatii pretioase. Tot ce am citit m'a ajutat enorm la un lucru simplu simplu simplu ca buna ziua: sa am incredere in instinctul de mama si in semnalele transmise de bebe, dar mai ales sa am putere si argumente sa inchid toate gurile "binevoitoare" cu sfaturi care mai de care si intrebari obraznice de tipul "esti sigura ca faci bine ce faci?". Iaca la intrebarile astea raspunde bb tot timpul cu un zambet senin :P

Alaptare - si nu doar alaptare, ci "la cerere". Adica nu am calculat, masurat, cantarit, intrebat, cotcodacit aiurea. Pur si simplu am pus bb la san oricand si oricat a vrut, motiv pentru care ma blocam mereu la intrebarea cretina "Si? E cuminte? Te lasa sa dormi?" Pfff! Nu frate, e satul si fericit!

Laptele matern si alaptarea, Alaptam dar ce mancam - ambele de pe minunatul, fantasticul blog al Cristelei. pe care zau ca-mi vine sa-l printez pagina cu pagina sa fiu sigura ca nu pierd urma informatiilor.  
La Leche League Romania
excelent articol cu lucrurile zise pe sleau! http://www.emigrantintenerife.info/2012/04/si-ia-zi-ai-lapte/

Primul an si intelegerea copilului 

Limbajul universal al bebelusilor - am pus in practica ideea imediat ce am vazul filmuletul. Tanti zice ca sunt 5 cuvinte pe care le folosesc bebelusii in primele 3 luni de viata pentru nevoile de baza. Ideea e ca bebe exprima cerinta clar la inceput si daca nu esti pe faza se ajunge la plans cand degeaba te uiti la el si la hartia pe care ai scris fiecare ce inseamna ca nu mai intelegi nimic :))  Pentru noi a functionat excelent.
Exogestatia - Bebeluşul ar trebui crescut într-o asemenea manieră ce să reprezinte intimitatea sarcinii pe cât de mult posibil până când această "gestaţie exterioară" (“gestatio”-în latină, înseamnă a purta) este completă. Aceasta înseamnă că bebeluşul ar trebui să fie într-o apropiere constantă de mamă, ori în braţele mamei, ori purtat pe corpul ei cu o bucată de material sau în alt mijloc de purtare al bebeluşilor. 

Purtarea bebelusilor - browse prin toate aticolele din categoria Babywearing de pe Kiddyshop Blog, informatiile sunt variate si PRETIOASE!
Experienta personala - nu avem carucior si nici n-am de gand sa cumpar unul. Am folosit wrap cu mare mare succes, in sensul ca bb s-a dezvoltat armonios, a dormit ca ursu in bratele mele in timp ce eu faceam orice, si-a tinut capul mai repede si NU a facut colici (asta si pentru ca nu consum deloc lapte si produse lactate). A starnit reactii din cele mai diverse la orice colt de strada dar mai ales la babele din piata :) si m-a facut cea fericita cand  ma mangaiam pe burtica si simteam ca bebe e la locul lui si ii e bine.
Pe scurt despre beneficiile purtarii bebelusilor!

Co-sleeping, adica dormitul impreuna.
Categoria co-sleeping de pe attachmentpaenting.ro
Cosleeping and Biological Imperatives: Why Human Babies Do Not and Should Not Sleep Alone
10 Motive sa dormi langa copilul tau noaptea
Avem o minune de patut din lemn de cires lucrat manual si uns doar cu ceara de albine in care Mina a dormit doar de 2 ori, dar il pastram langa pat pentru siguranta. In rest, bebe face naveta intre marginea si mijlocul patului in functie de cum o mut pe stanga sau pe dreapta mea la san :) Cand se trezeste prima beleste ochii in tavan pana ne trezim si noi, sau se foieste si ne intampina cu un zambet. Azi dimineata a dormit ca ursu in timp ce mami facea yoga si tati gingerata
Nu, nu vei da niciodata peste copilul tau in somn, nici tu, nici partenerul! Si nu tu trebuie sa fii atenta la asta caci subconstientul tau o face in mod firesc dupa primele nopti dormite impreuna. 

Informatii legate de nastere: toate informatiile pe care le-am gasit despre nastere au pornit de la o singura si neincrezatoare cautare despre nasterea acasa in Romania dupa ce am citit cartea "Nastere fara Violenta" si mi-am zis ca alta cale nu e. Am simtit pur si simplu inainte de a sti orice altceva ca nu pot naste in conditiile actuale din spitalele noastre, ca nu pot si nu voi naste in felul in care din pacate se considera “normal” in zilele noastre.
Asta o stiam sigur, mai trebuia sa aflu cum si unde : ) asa ca am inceput o cautare febrila pe internet. Asa am ajuns din una in alta sa aleg in loc de medic o moasa (Claudia de la AroundBirth), sa citesc/ aflu despre Ana Maita si Mame pentru Mame, Naste cum Simti, dar mai ales Ditta Depner cu pionieratul ei pentru nasterea acasa si ale sale cursuri de Hypnobirthing.  De acolo, un miracol zic eu a facut ca fix cu o luna inainte sa nasc sa se lanseze programul de Nastere cu Blandete la Maternitatea Eva din Brasov, proiect coordonat de Dr. Ionel si Mame pentru Mame. 
- Despre Hypnobirthing pe BB Mic
Curs de nastere naturala, fara durere cu Ditta Depner 
In pauza de masa la curs
Informatii legate de dieta si stil de viata 

Ingrijire corporala (multe informatii si recenzii bune la produse organice pe LifestyleBlog; alaturi de multe alte articole despre sarcina, dar mai ales retete si fotografii superbe).  
Personal am folosit doar produse naturale, ingrediente pe care le poti pune pe limba cum frumos spune Lia cu ale ei Delicii pentru piele.  Adica ulei de masline, unt ca cacao (mai ales la plaja, NU am folosit creme cu SPF din comert!!), produsele VivaNatura (pasta de dinti, crema de maini, de fata), am facut periaj uscat si cred ca m-am dat cu fond de ten de 2 ori. 
!! FOARTE IMPORTANT! nu am folosit parfum (noi oricum am renuntat la el odata cu televizorul, adica de vreo 4 ani deja). Am trecut intr'o zi in parc pe langa o mama cu un bb foarte mic in brate, care a lasat in urma o dara de 1m de parfum dulce si greu de parca atunci isi turnase toata sticla in cap...sincer, m-a strans in spate pentru bebelusul ala saracul care in loc sa simta parfumul mamei, mirosul pielii si ademenirea sanului e intoxicat cu niste chimicale :(
La capitolul  activitate fizica am facut yoga (putin la cursuri si pe acasa cat am putut, da nu zilnic) si in general am avut zile pline, fiind activa de dimineata pana seara. Cam atat, ca sunt un motan lenes de canapea in rest :))


Sfaturi nutritionale minunate gasiti si in capitolul Sarcina si alaptarea - pagina 63 dinElena Pridie -Copilul-Vegetarian (Perspectiva-Optima-Pentru-Sanatatea-Copiilor)
Singurele suplimente alimentare pe care le-am luat au fost Spirulina si Chlorella, alternand perioade de cate o luna de cure cu polen crud. My daily pregnancy menu includea o serie de elemente obligatorii pe care le consumam de preferinta in prima jumatate a zilei, pentru ca in cea de-a doua jumatate sa-mi acord orice indulgenta doream (gen pizza in oras, sau tone de inghetata in vacanta din Sicilia :D)

Meniu Zilnic (nu l-am respectat cu sfintenie, dar in proportie de 80% tot m-am tinut de el)
1. Spirulina si Chlorella (pudra organica, lingurita de ceai, proportie 2 la 1)
comanda aici sau citeste mai mult aici
2. O lingura de tarate de psyllium in fiecare dimineata (simplu cu apa sau sub forma de budinca detoxifianta)
3. Cate 3 linguri de susan integral si seminte de canepa (de obicei in smoothie cu nuci/migdale, banane, curmale si multa pudra de roscove). Despre susan aici, sursa cea mai buna la Ki-Life marca Bio King
4. Germeni - cu astia nu m-am omorat foarte tare dar am mancat cat si cum am putut. Despre germeni si vlastari. Am cultivat acasa in borcane de sticla de 800g carora le-am decupat capacul si le-am pus plasa de tantari. Seminte se gasesc pe Be Organic.ro
5. Green Smoothies - adica shake-uri verzi din ce gaseam pe la piata. Vezi postarea mea cu mic dejun si fas-food breakfast.  

Pe perioada iernii a fost cel mai greu da m-am descurcat cu  shake-uri de lapte vegetal, smoothies din frunze verzi, sucuri de struguri negri (cei de la moldoveni, dar nu-i mai recomand asa des acum pentru ca am aflat recent ca sunt conservati cu gaz) si cate un pomelo pe zi :) I heart pomelo!
Am avut perioade grele (la inceput, cand inca ma luptam cu ideea de sarcina si cu poftele) cand am mancat efectiv din orice aveam in fata. Tin minte ca de Craciun anul trecut am fost intr'o seara in 3 vizite si am mancat la fiecare atat de mult incat a doua zi am facut febra. Ala a fost momentul cand am pus frana.
Cum a venit primavara, cum am dat iama in fructe si verdeturi. In general prima parte a zilei era rezervata catorva kilograme de fructe de ajungeam sa am prima masa solida din zi pe la 3-4 dupamiaza. Am mancat in ordinea aparitiei toate fructele de sezon in cantitati mari (cam 1 kg/zi mai ales din cirese si capsuni). Am luat in greutate 12kg, pozele sunt din vacana in Sicilia (luna a8-a).




Apropo de poftele gravidei. Exista o mare mare gogomanie perpetuata din generatie in generatie, cum ca gravida ar trebui sa manance pentru doi, dar una si mai mare cum ca tre sa-ti faci toate poftele ca nu stiu ce se intampla. In primul rand poftele astea manifesta la nivel psihic dorinta de confort prin mancare, deci iti va fi pofta de ce ti-au dat parintii tai sa mananci cand erai mica, nu de ce are nevoie corpul tau cu adevarat. Daca iti cureti putin regimul/corpul si ajungi sa asculti si sa intelegi mesajele organismului, vei vedea ca poti trece foarte usor peste momente cand te paleste din senin un miros de gogosi! Da, facea bunica cele mai bune, prajite in untura, in tigaie de fonta pe soba si le mancam cu gem de prune, dar alea nu mai sunt demult, iar ce vand astia pe la chioscurile cu covrigi sunt niste bile de aluat de plastic prajite intr'o baie de ulei ranced cu rezistenta electrica; o sa-mi faca rau si pofta de alea a lu' bunica tot n'o sa treaca oricate as manca! Gandeste-te bine cand te palesc amintiri din copilarie din categoria "comfort food" si vezi daca poti trece peste sau inlocui cu ceva mai sanatos, dar fii constienta ca nimic din ce gasesti acum in comert nu va satisface pe deplin golul ala din suflet care are nevoie de alinare. ba din contra, iti va face rau tie si bebelusului tau. 
O sa povestesc epopeea mea cu salata boeuf intr'o postare viitoare :))



Voi continua cu o postare dedicata informatiilor nutritionale(dupa sarbatori cred), la fel cu multe link-uri si lecturi interesante pentru ca nu nu sunt vreo experta ci doar ma informez si dau mai departe.
Cu drag, pentru totii copiii de Lumina care vor veni in curand!

4 comentarii:

Andrada spunea...

Foarte frumos impresionant pentru o mama in devenire si eu multumesc pentru toate informațiile :))):*

Mihachu` spunea...

Erai si tu pe lista cu burti cu dedicatie :) ai primit wrap ul?

diana spunea...

Foarte interesant! EU nu sunt nici mamica, nici insarcinata, dar pe viitor poate am sa devin. Citesc destul de des informatii de genul acesta. Si sunt foarte de acord. Mi-am schimbat deja de un an meniul si in afara de faptul ca am slabit 20 kg (si care sincer nu era cea mai mare prioritate a mea) pot spune ca ma simt mult mai sanatoasa mancand vegetarian si raw de cate ori pot. Astept cu mare drag si urmatoarele postari.

Anonim spunea...

Aş semnala o apariţie editorială nouă şi foarte utilă: HypnoBirthing - Metoda Mongan pentru o naştere naturală mai uşoară, cu blândeţe şi calm