i am not weird. i am limited edition.

Despre oameni si prieteni

"Caritatea apare in mod natural atunci cand in inima voastra se afla iubire si compasiune. Nu este nevoie ca acestea sa fie cultivate sau conservate. Desigur, va fi nevoie sa priviti la situatiile in care va agatati de ceea ce va e teama sa nu pierdeti, dar este necesar si sa vedeti daca daruirea voastra este veritabila si vine din constiinta abundentei debordante, sau daca nu cumva incercati sa va dovediti ceva voua insiva ori altora."
Am avut la un moment dat un prieten care, acum inteleg, facea un fel de exercitii de caritate la fel cum fac unii stretching...de fiecare data incerca sa dovedeasca cum ca poate mai mult. Insa mi am dat seama intr un final ca daruirea si generozitatea sa nu erau autentice...pentru ca atunci cand pui pe masa si oferi cu toata inima, nu mai calculezi/masori cat si cum iau cei carora le oferi. Dar mai ales nu iti pare rau dupa, cand vezi ca oamenii chiar primesc si iau din tot ce oferi cu atata generozitate.
Aparuse la un moment dat o senzatie dubioasa de concurs "cine da mai mult", pe care evident il castiga intotdeauna pentru ca omul chiar se straduia sa faca asta, adica lua exercitiile de renuntare  drept genoflexiuni; nu pentru ca, asa cum zice textul, ar fi fost iubire si incredere in abundenta vietii ci o cursa contra sinelui egotic.
A asista la astfel de manifestari ale generozitatii n ar fi fost nici o problema daca respectivul n ar fi ajuns la un moment dat sa oboseasca si sa arate cu degetul, ba mai rau sa barfeasca de a dreptul ca uita cat iau astia din ce le dau eu! De unde sa stiu ca masura in care sunt eu dispus sa primesc e mai mica decat esti tu dispus sa oferi? Simplu, prin sinceritatea prieteniei, ochii celuilalt care iti arata cu blandete cand gresesti si te ajuta sa inveti ceva despre tine. Noi am primit lectia asta the hard way...dar eventually ca am inteles...problema nu era defapt la noi. A fost dureros dar iata ca ne am invatat pana la urma lectiile noastre din experienta acestei prietenii din care a ramas doar o amintire si un usor gust amar.

Niciun comentariu: