i am not weird. i am limited edition.

Niste tarte fara foc (no-bake chocolate pie)


M-am pregatit pentru Potluck Raw-Vegan de Dragobete de astazi de la Copacul Vietii cu ce stiu eu sa fac mai bine si mai simplu - mini tarte fara foc. Intre timp bebe a adormit, au mai aparut cateva idei si invitatii asa ca acum nu mai stiu daca merg acolo sau la alte 2 targuri (Body-Mind and Spirit la Sala Palatului si tot de Dragobete la Casa Magarit), dar avand ceva timp liber ma laud pe blog si pe Facebook cu ce bunatati mai stiu eu sa fac.
Tartele astea sunt o incercare de a iesi din schema curmale+nuci pe care o folosesc majoritatea prajiturilor raw drept aluat - e o combinatie tare tare grea pe care am vrut sa o evit neaparat, asa ca am testat urmatoarea varianta: hrisca germinata + piure de curmale. Surpriza! Au exact consistenta unui aluat clasic de tarta (ala cu ou si unt), doar ca sunt o combinatie mult mai prietenoasa cu digestia. 

Tarte cu ciocolata fara foc
Ingrediente:
- hrisca integrala
- curmale
- mere, pere sau gutui
- avocado
-masa de cacao sau pudra de cacao
-unt de cacao
-miere de albine
-pudra de roscove
-arome: vanilie, fulgi de ardei iute/pudra de chilli, ghimbir proaspat ras sau pudra

Metoda:
Blatul se pregateste cu o zi inainte. Hrisca se lasa la muiat cateva ore dupa care se spala bine si se scurge intr'o sita. Daca folositi curmale uscate trebuie si ele hidtratate in apa filtrata cat sa le acopere. Nu folositi apa de la robinet! Se amesteca la blender hrisca, curmalele cu tot cu apa in care s-au muiat, fructele cuburi si ghimbirul. Ce-i drept eu in loc de fructe am folosit un rest de gem de gutui fara foc - reteta Cristelei Georgescu (gutui rase + miere + ghimbir la borcan in frigider). Rezulta o un piure gros care se aseaza cu lingura in forma dorita, neaparat pe foaie de copt si se lasa peste noapte pe calorifer la deshidratat.

Crema este de o simplitate uluitoare si un gust pe masura - avocado + miere + untul si masa de cacao topite la bain marie + aromele - toate se paseaza la blender pana rezulta o budinca fina si cremoasa. Potriviti de dulce si alte arome dupa preferinte. Umpleti formele, ornati dupa pricepere si dupa plac. Uhm...atat! :)

Enjoy!

Niciun comentariu: