i am not weird. i am limited edition.

Oul de saptamana asta

Iarna asta am simtit nevoia sa consum din cand in cand si ceva produse de origine animala. Nu stiu daca o fost nevoia organismului, sau pur si simplu pofte; cate putin din amandoua cred.Cel mai des am trisat (cum s ar zice, desi nu ma pazeste  nimeni in afara de constiinta mea pentru propria sanatate) cu branza pe ici pe colo, mostly pe pizza sau in combinatie cu hrean si sfecla rosie, ton si oua de prepelita. Un moment de maxima hardcoreala a fost...bineinteles, in vizita la parinti (unde altundeva cad toate barierele constiente impuse prin studiu si cunoastere si explodeaza impulsurile de prea mic copil invatate?) unde am mancat de la smantana la carnati cu mamaliga si fasole prajita! Mult si in aceeasi seara. Da, bineinteles ca mi a fost rau si m am simtit mizerabil cateva zile dupa asta! A fost o lectie buna care mi a deschis ochii despre modul in care interactioneaza intre ei membrii familiei mele (intotdeauna in jurul mesei), care e legatura fiecaruia cu mancarea si implicit care sunt tiparele (negative) dupa care am fost crescuta si invatata sa relationez eu insumi cu mancarea.
Am lupte grele de dat cu poftele carnii (ale trupului adica, in mod normal nu poftesc carne, doar branzeturi) tinand cont de faptul ca atat fratele cat si tatal meu depasesc cu mult limita normala la greutate si circumferinta burtii, mananca (mai precis infuleca) deseori din picioare, pe nemestecate si haotic orice le vine la mana, au ficatul praf si inima obosita, iar mama a facut acum cativa ani atac cerebral si are partea stanga a corpului paralizata. Eu sunt supla si perfect sanatoasa insa nici unul din ei nu face absolut nici o legatura intre regimul nostru de viata si starea de sanatate. Din contra, se bucura enorm cand ma vad infulecand cot la cot cu ei si ma suspecteaza ba ca as fi in vreo secta obscura, ba ca "fac foamea pe la BUcuresti" :)))
Revenind la ideea din titlu, iarna asta am inceput sa consumam  constient, rar si pe alese produse de origine animala, in speta oua (gaina rar, prepelita odata pe saptamana), iaurt facut de noi in casa din lapte crud si unt din lapte crud cumparat din sursa sigura. De ce? Pentru ca m am documentat si consider ca imi dau un aport de nutrienti esentiali in perioada asta. Vezi "de ce m-am intors la unt" - pe Jurnal de Nutritie
Oul meu de saptamana asta l am impachetat intr o lipie impreuna cu o pasta de spanac si rosii uscate, cu ceva salata, patrunjel, ceapa verde si ardei copti. Delicios!

Niciun comentariu: